Onbeperkt internet op je mobiel


Eigenlijk zou iedereen dat maar al te graag willen hebben: Onbeperkt internet op je mobiel. Tot een jaar geleden was dit nog mogelijk, maar tegenwoordig betaalt u voor oneindig internetten zeer veel geld. De meeste providers bieden een aantal verschillende bundels aan. Tot bijvoorbeeld 2 MB. In principe is dit al heel veel, maar als u dagelijks eenmaal een uitzending gemist zou terugkijken op uw mobiel (om maar iets te noemen), dan overschrijdt u dit limiet behoorlijk op het eind van de maand. Er zijn voldoende voorbeelden bekend van consumenten die rekeningen van honderden euro’s of zelfs duizenden euro’s extra ontvingen. Simpelweg omdat ze vergeten waren bijvoorbeeld om, nadat het limiet bereikt was, over te gaan op WiFI internet (in huis) of simpelweg door te stoppen.

Het bestaat nog wel, onbeperkt…

We moesten zelf lang zoeken, maar we hebben gevonden wat u zocht. Namelijk onbeperkt op uw mobiel kunnen internetten is nog mogelijk. Er is een aantal aanbieders dat de bandbreedte (of de snelheid) nadat het limiet is bereikt dichtknijpen. Nog net niet helemaal dicht, zodat u bijvoorbeeld nog wel uw mail kunt uitlezen of een whatsapp bericht kunt verzenden. Maar dit gaat dan wel extreem langzaam en u moet geduld hebben. Maar het bestaat dus nog wel. Dit is natuurlijk extreem handig. Een bundel die T-mobile aanbied is bijvoorbeeld deze: 500 minuten plus onbeperkt SMS’en en 2000 MB online. U kunt dus gratis en onbeperkt online, maar dan wel met een snelheid van 64kbps na, in dit geval, 2000 MB. En 2000 MB is op zich zeer veel. Wanneer u niet elke dag video’s bekijkt of video’s upload, moet u, ook wanneer u zeer veel online bent, dit limiet niet overschrijden.

“Maar, ik zoek ├ęcht onbeperkt”

Vodafone – betalen per MP na overschrijding.
Hi – naar 32Kb seconde na 1,5GB. Dat is erg laag en je hebt er weinig aan.
Youfone – (sim only) Na 1,5GB snelheid naar 64KB seconde verlaagd.
KPN – niet onbeperkt, wel erg grote bundels.

Advies vragen

U kunt, en dat kunnen wij ons voorstellen, het beste een persoonlijk advies vragen bij bijvoorbeeld een telecomzaak om de hoek. De medewerkers hebben meestal voldoende inzicht om te bepalen wat voor u de beste keuze is. Wat ook een idee is: u plaatst op uw Twitter of op uw Facebook een oproep met de vraag of iemand uit uw netwerk u kan helpen. Gegarandeerd krijgt u wel reacties van mensen die de kennis hiervoor in huis hebben.